Dankort + VISA/Dankort VISA Electron Mastercard VISA JCB Maestro MobilePay

Handelsbetingelser

(Handelsbetingelser for privatkunder/B2C ses nederst på siden)

 

Handelsbetingelser for B2B kunder

 

Nye kunder

Som kunde skal du have et Cvr. nummer for at kunne handle.

Betaling skal fortages på mobilepay, Dankort, VisaDankort, MasterCard, Visa, Visa Electron, Maestro. organicbeautysupp.dk er godkendt af Nets til at håndtere de ovennævnte betalingskort via Quickpay. Betaling med kreditkort via Quickpay er PCI-certificeret og 3D sikret. Beløbet trækkes på dit kort, når varen afsendes.

Faktura vedlægges forsendelsen samt sendes på mail til oplyste mailadresse.

Ordre hvortil der ikke er modtaget kort eller mobile betaling indenfor 10 dag slettes automatisk og der vil skulle lægges ny ordre. 

 

Salgs- og leveringsbetingelser 

Er du godkendt til kredit og alligevel vælger at betale med kort, skal vi gøre dig opmærksom på, at vi trækker beløbet når ordren afsendes. Vil du gøre brug af din kredit skal du vælge "faktura" nederst i betalingsmodulet.

Har du ikke kredit og ønsker dette kan du ansøge ved at skrive til info@beauty-supply.dk

Betaling skal ske til Jyske Bank 7411 kontonr. 0001023128
Reklamation skal ske indenfor 24 timer af varens modtagelse.

Vi forbeholder os ret til uden varsel at ændre vores priser, dog vil optagne ordre altid blive leveret til de angivne priser.

Grundet den nuværende krise har vi valgt at lukke lageret for ekspeditioner om onsdagen og om fredagen.

Endvidere skal du også være opmærksom på at grundet små pakke mægnder hos GLS bliver vores pakker allerede afhentet fra kl. 13.00 mandag, tirsdag og tordag. 
 

 

Prisændringer 

Prisændringer meddelelses via nyhedsbrev og/eller produkterne lægges op som nyhed. 

 

Produktændringer så fx inci, ingredienser, indhold mv. 

Hvis der sker ændringer på et produkt i forhold til ingredienser, inci, indhold mv. lægger vi produktet op som en "Nyhed". Det er derfor er det vigtig at du som forhandler følger med på kategorien Nyheder så du også får opdateret dit website. 

 

Rettigheder

Billede og tekst tilhører ORGANIC Beauty Supply og må kun anvendes hvis du er aktiv forhandler. 

 

Betalingsbetingelser

Har du opnået kredit skal du være klar over at den automatisk bortfalder ved 3. for sen faktura betalinger over 6 måneder og du skal anvende kort eller mobile betaling for levering af ordre. 

 

Fragt
Fri fragt ved ordre over kr. 999,- ex. moms

Ved ordre under kr. 999,- ex moms følger vi GLS fragt priser
Alle pakker sendes med GLS til oplyste adresse. 

 

Har du oplyst forkert postadresse eller er det ikke er muligt for GLS at aflevere pakken pga. manglende erhvervsmodtager aftale, vil GLS typisk omadressering eller sende til alternativ adresse (pakkeshop). ordren tilskrives derfor et gebyr kr. 55,00 ex. moms, som du vil modtaget et betalingslink til, som dækker de omkostninger vi konkret har betalt på vegne af dig. Er du ikke tilfreds med GLS håndtering af din pakke, skal du kontakte GLS.  

Der kan være lidt forsinkelse på disse ekstra gebyr, da vi modtager regning fra GLS en gang om måneden. 

På betalingslinket vil pakkenummer altid fremgå, så du selv kan tage dialogen med GLS. 

Er er du fraflyttet oplyste postadresse, er det på eget ansvar at fremskaffe pakken hos GLS.

Organic Beauty Supply leveringstid udgør 2-3 hverdage.

Kontakt os for fragt og levering på ekspedition@beauty-supply.dk

 

Levering til Grønland, Færøerne, Island & Norge

Bestilling og levering til Grønland, Færøerne, Island (sendes med Post Nord) Norge (sendes med UPS)

Bestillingen er eksklusiv fragt og told.

Endvidere tillægges manuelt told gebyr på faktura kr. 150,- ex. moms.

 

Fragtskader

Hvis du modtager en beskadiget produkt kan du skrive til ekspedition@beauty-supply.dk.

Udfyld venligst følgende i emnefeltet: Beskadiget produkt modtaget den xx.xx.xxxx.

Vi behandler din mail indenfor 24 timer.

 

Returnering af defekte produkter 

Vi ombytter eller kreditere kun defekte varer såfremt de returneres. Vi fremsender pdf postnord returlabel, som du kan sende til din kunde. 

 

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget dine produkter, eller får det sidste produkt i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige produkter, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail til ekspedition@beauty-supply.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af forsendelsen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

FØDEVARER KAN IKKE RETURNERS, DA OPBEVAING OG SPORBARHED, FRA VORES SIDE SKAL KUNNE DOKUMENTES OVERFOR FØDEVARESTYRELSEN (FVST) OG DET VIL VI IKKE KUNNE EFTER PAKKEN ER UDLEVERET TIL DIG SOM KUNDE.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returforsendelse af pakken. Du bærer risikoen for produkterne kommer sikker frem til os.

Varens stand, når du sender den retur: Du hæfter kun for eventuel forringelse af produktets værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for, at fastslå produktets art, egenskaber og den måde, det fungerer på. Du kan med andre ord prøve produktet på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis produktet er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af produktets handelsmæssige værdi.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret.

 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til

ORGANIC Beauty Supply ApS

Ådalsvej 15

4720 Præstø

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse, i følge aftale. Husk at anføre dit ordrenummer i emnefeltet.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Send en mail med reklamationen til ekspedition@beauty-supply.dk, hvor du beskriver problemet så detaljeret som muligt.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til

ORGANIC Beauty Supply ApS

Ådalsvej 15

4720 Præstø

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, cvr nr, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

 

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Vi leverer med GLS, Postnord, UPS og Danske Fragtmænd så for at din ordre kan komme frem til dig modtager nævnte transportøre følgende oplysninger fra os:

Navn, adresse, tlf/mobil nr og e-mail adresse.

Personoplysningerne registreres hos ORGANIC Beauty Supply ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige på https://organicbeautysupply.dk er (Ejer Anne-Mette Juhl Themsen).

Som registreret hos ORGANIC Beauty Supply ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig.

Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: info@beauty-supply.dk

 

 

Handelsbetingelser for privatkunder/B2C

 

Generelle oplysninger

ORGANIC Beauty Supply ApS

CVR-nr. 31 87 08 60

Ådalsvej 15

4720 Præstø

ekspedition@beauty-supply.dk

Tlf.: 40 84 41 43

 

Betaling

Hos ORGANIC Beauty Shop kan du betale med Dankort, Visa/Dankort, Visa, JCB, MasterCard og mobilepay.

Alle priser er inkl. moms. 

Uanset korttype/måde er gebyr kr. 0,00.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

 

Levering

Din ordre sendes med GLS til oplyste pakkeshop.

Grundet den nuværende krise har vi valgt at lukke lageret for ekspeditioner om onsdagen og om fredagen. 

Endvidere skal du være opmærksom på at GLS afhenter vores pakker fra kl. 13.00 mandag, tirsdag og tordag, altså kan din ordre være optil 4 hverdage undervejs. 

Glemmer du at afhente din pakke returnere GLS pakken til os. Vi kontakter dig derefter på mail vedr. genfremsendelse af pakken. Prisen for genfremsendelse er som følger: 1-5 kg kr. 39,- 6-10 kg kr. 48,- 11-15 kg kr. 58,- 16-25 kg kr. 75,-. Ønsker du ikke pakken genfremsendt returners produktkøbet. 

 

Vi sender kun til Pakkeshop:

kr. 49,- Fri Fragt kr. 499,-

  

Fragtskader

Hvis du modtager et beskadiget produkt kan du skrive til ekspedition@beauty-supply.dk.

Udfyld venligst følgende i emnefeltet: Beskadiget produkt modtaget den xx.xx.xxxx.

Vi behandler din mail indenfor 24 timer.

 

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget dine produkter, eller får det sidste produkt i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige produkter, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail til ekspedition@beauty-supply.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af forsendelsen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

FØDEVARER KAN IKKE RETURNERS, DA OPBEVAING OG SPORBARHED, FRA VORES SIDE SKAL KUNNE DOKUMENTES OVERFOR FØDEVARESTYRELSEN (FVST) OG DET VIL VI IKKE KUNNE EFTER PAKKEN ER UDLEVERET TIL DIG SOM KUNDE.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returforsendelse af pakken. Du bærer risikoen for produkterne kommer sikker frem til os.

 

Ingen fortrydelsesret

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af produktets værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for, at fastslå produktets art, egenskaber og den måde, det fungerer på. Du kan med andre ord prøve produktet på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis produktet er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af produktets handelsmæssige værdi.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforingelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret.

 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

ORGANIC Beauty Supply ApS

Ådalsvej 15

4720 Præstø

 

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse, i følge aftale. Husk at anføre dit ordrenummer i emnefeltet.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

  

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Send en mail med reklamationen til info@beauty-supply.dk, hvor du beskriver problemet så detaljeret som muligt.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Varen sendes til:

ORGANIC Beauty Supply ApS

Ådalsvej 15

4720 Præstø

 

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Vi leverer følgende oplysninger om dig til Postnord og GLS: navn, adresse, tlf/mobil, e-mailadresse

Personoplysningerne registreres hos ORGANIC Beauty Supply ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige på organicbeautysupply.dk er ejer Anne-Mette Juhl Themsen

Som registreret hos ORGANIC Beauty Supply ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: info@beauty-supply.dk.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte ekspedition@beauty-supply.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: info@beauty-supply.dk

Vi behandler din klage inden for 24 timer. 

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret 31.03.2020

 

BS - Pengeinstitutternes Betalings Service
FDIH / Forbrugerrådet
Forbrugerstyrrelsen
Forbrugerstyrrelsen - med karakterbog over online butikker
Forbrugerrådet
Forbrugerinformation

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende) printes ud og sendes til nedenstående adresse eller sendes på mail til info@beauty-supply.dk

 

Til:

Organic Beauty Supply ApS

Ådalsvej 15

4720 Præstø

Tlf: 40 84 41 43

E-mail: ekspedition@beauty-supply.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:


 

________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: ___________________________        Modtaget den: ___________________________


 

 

Forbrugerens navn: ________________________________________________________________________________


 

 

Forbrugerens adresse:  ________________________________________________________________________________


 

 

Forbrugerens underskrift: __________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

 

 

Handelsbetingelserne senest opdateret den 06.09.2023